Tuesday, November 15, 2011

~Surat Akuan Pinjaman Murid~

__________________________

__________________________

__________________________


Tarikh : ________________
Kepada
Guru Skim Pinjaman Buku Teks
SJK C Pay Fong 3


Anak saya yang bernama                                             (                                   ) layak  meminjam buku SPBT mulai Tahun 1 hingga Tahun 6.

1.    Saya memahami bahawa semua buku tersebut merupakan hak Kerajaan Malaysia yang dipinjamkan kepada anak saya dan saya tertakluk kepada peraturan Skim Pinjaman Buku Teks Sekolah.

2.    Dengan ini, saya berjanji akan memastikan anak saya menjaga buku teks dengan baik dan memenuhi peraturan-peraturan SPBT iaitu :
2.1  Membalut buku teks dengan plastic lutsinar
用透明塑料纸包裹课本
2.2  Membawa buku teks ke sekolah dengan mengikut jadual waktu kelas
根据时间表带课本来上课
2.3  Tidak meninggalkan buku teks di kelas atau di merata-rata tempat
不把课本留在课室或者是随处乱放
2.4  Tidak meminjamkan buku teks kepada murid lain
不把课本借给其他同学,以免同学错拿课本或是弄不见课本
2.5  Tidak menconteng, merosakkan atau menghilangkan buku teks
不涂鸦、不破坏、不弄丢课本
2.6  Menjaga kebersihan buku teks
照顾课本的整洁
2.7  Menuliskan nama, tahun dan kelas di ruang yang disediakan
把名字、年份和年级写在课本里已准备的框里
2.8  Tidak menulis atau menampal nama di depan kulit buku teks
不把名字写或黏在课本的封面
2.9  Mengambil dan memulangkan buku teks pada waktunya
根据老师的指示拿书与还书

3.  Jika saya mendapati anak saya menghilangkan buku teks, saya akan memberitahu pihak pengurusan SPBT dengan segera.  

4.    Sekiranya anak saya melanggar peraturan tersebut, maka pihak pengurusan SPBT sekolah berhak mengambil tindakan atau meminta saya menggantikan buku yang rosak / hilang tersebut termasuk mengambil semula semua buku teks yang ada pada anak saya.

5.    Saya berjanji akan memberi sepenuh kerjasama kepada pihak pengurusan SPBT.

        Yang benar,                                                                                Disahkan oleh guru kelas,


(                                       )                                                                   (                                          )
No. KP :
Tarikh :                                                                                                Tarikh :

No comments:

Post a Comment